søndag 13. april 2008

Kjøkkenet

Jeg er veldig glad i kjøkkenet vårt. Det stod ferdig for ca 5 år siden etter å ha gjennomgått en "ectreme makeover". Alt av inventar, vegger og gulv ble revet og bygd opp på nytt. Nå er det lyst og fint med deilig varme i gulvet. Herlig!! Denne gangen er det bare den ene siden av kjøkkenet jeg viser dere. Resten trengte en kremt.. - opprydding, (som ikke ble tatt den dagen jeg tok bildene...:o))


Kjøkkenet vårt er forholdsvis stort, ca 30 kvm. Det var gjerne store kjøkken på gårdene fra gammelt av. Her har det vært stor aktivitet i årtier og er liksom "hjertet" i huset vårt den dag i dag. Forskjellen på før og nå er at mor i huset ikke lenger lager mat og vask klærne til fjøsrøkteren og andre arbeidsfolk... Det tok brått slutt når jeg flytta til gårds gitt.....:o)
Å ha peis på kjøkkenet er ganske koslig faktisk, særlig på slike dager som i dag hvor vi har hatt hagl, snø og regn om hverandre. Den skulle selvfølgelig vært tent på, men bildet ble tatt for noen dager siden hvor været var betraktelig bedre enn i dag.

Denne nydelige blomsterkassen med mange flotte planter fikk vi av noen venner for en ukes tid siden. Bildet lyver litt, den er mye flottere enn det ser ut til her.

20 kommentarer:

christinasinteriør sa...

Hei! Utrolig nydelig kjøkken du har! Akkurat som jeg liker det! Peis er alfa på ett kjøkken! Så koselig!!! Gleder meg til å se mere av ditt ser jeg!!!
Ha ei flott ny uke!!!

Living White sa...

Du har ett alvorlig lekkert kjøkken!!! Blir dårlig, ser utrolig koselig ut og med peis og greier..sukk!!!
Hva koster de tøfflene i prinsessestil + de små figurene med krone på hodet??? Super søte

Blått er flott sa...

Så koselig det ser ut hos deg, akkurat sånn kjøkken jeg vil ha når vi skal pusse opp..... om mange mange år *sukk*

Den butikken din vil jeg veldig gjerne ta en tur til, elsker nye interiørbutikker (ny for meg ihvertfall:)). Er jo fra Østfold, men er ikke veldig kjent i Indre!

Da vil jeg ihvertfall ønske deg en strålende uke :)

Hulda sa...

Så nydelig kjøkken! Det er noe slikt jeg ønsker meg når vi skal bygge hus. :) Likte så godt håndtakene på skuffer og skap også. Blomsterkassen var så fint, elsker slike. :)

Making it lovely (SP) sa...

Otroligt vackert kök du har! Jag förstår att du är glad i det:_)Mysigt, kosligt..

Huset på toppen sa...

Å åå,så stort og flott kjøkken:-) med peis, Kjempekoselig!!! blir kjekt å se resten!!
Fant deg via Lisbeth, koselig blogg du har!
Kan jeg linke deg??

Ha e fin mandag!

Hobbyhuset-Merete sa...

Knallkoselig kjøken du har på gården :o) Må vera utruleg koseleg med peis på kjøkkenet, ja :o) misunner deg det store kjøkkenet...mitt er knøttlite 70-tallskjøkken som skriker etter oppussing ;o)

Fru Fjeldhammer sa...

så flott kjøkken du har!!
butikken din ser skikkelig koslig ut. lurer på en ting og det er fra det øverste bilde på innlegge fra 10 april, finnes de greengate koppene uten hank, har du det?

Ha en fortsatt fin kveld!

Nunne sa...

Må si som alle de andre, du, så koselig kjøkken! Der skulle jeg trivdes å vært husmor!! Jeg kjenner formelig hvordan arbeidslysten ville tiltatt hvis MITT kjøkken var så vakkert som ditt! Ikke rart du er glad i kjøkkenet ditt. Peisen "varmer" selv om det ikke er fyr i den, vi ser for oss glørne der en vinterkveld..
Flott med varme i golvet også... Kikker innom deg senere, har yst å se når du har rydda :))
Nattklem.

Anniche ♥ sa...

Dæven!! du har kjøkkenet jeg drømmer om ....

Livy sa...

Heisann!
For en fin blog du har! Her har jeg aldri vært før, men jammen tror jeg at jeg kommer igjen!

Nydelig kjøkken du har, kan tenke meg dere koser dere masse her!

Greengate tingene du viser er bare så lekkre - har helt dilla på det!

Ønsker deg en fin tirsdag!

MeyBiMe sa...

Så koselig blogg du har :-)
Takk for hyggelig kommmentar på bloggen min :-)
Her kommer jeg gjerne igjen :-)
Ha en fin dag ;-)

MeyBiMe sa...

Glemte å kommentere kjøkkenet ditt...Det var nyyydelig..med peis og greier!!!!
Lucky You :-)

Anemone sa...

Jippi !!! Jeg har funnet en ny blogg !!! og det var deg !!!

EngleRommet sa...

ååå, så nydelig kjøkken du har da!!:)
Og ikke minst så stort og romslig...Peis er bare så koselig:)
Ha en fin kveld:)

Lena sa...

Jøsses for et imponerende kjøkken!!
Noe annet enn vårt lille på 10 kvm..
Det var virkelig flott, sånt kunne jeg godt ønsket meg:)
Gøy med nye bloggere!
Ønsker deg en fin uke:)

tinemor sa...

Hei!
Så koz blogg du har. Og så utrolig flott kjøkken! Hele 30 kvm..... utrolig. Jeg å vil ha det!!! ;-)
Ha en strålende uke!

Anette sa...

såååååå koselig kjøkken med peis og greier... Heldig grisen dag....
Flott butikk, masse fint :))
Ha en fin dag videre....

Anonym sa...

ma sjekke:)

Anonym sa...

I inclination not concur on it. I think nice post. Expressly the designation attracted me to be familiar with the unscathed story.