tirsdag 22. april 2008

Tidsnød

HVA GJØR MAN når tiden ikke strekker til.... - hjeeelp....!!!!
Hverdagen går i et forrykende tempo, og de siste dagene har nesten vært et mareritt.
Hele forrige helg gikk med til dugnad på orienteringsstevne og kommende helg blir ikke bedre når datteren og jeg skal på håndball-cup heeele helgen. Stønn !!!! Regnskap føres for harde livet innimellom kjøring hit og dit, jobbing, klesvask, middag, møte.... Stønn igjen.!
Ekstra mye blir det når mannen er på 3 dagers konferanse..... Bloggingen som jeg skulle kose med med, har det ikke blitt tid til de siste dagene. Men det roer seg nok... Ungene sitter med lekser, så akkurat nå var det befriende stille for en liten stund før det braker løs igjen med kjøring på forskjellige aktiviteter og 1 1/2 times jobbing i kyllinghuset som en herlig avslutning på dagen. Ja,ja... det er vel et sunnhetstegn at ungene såvel som oss voksne er aktive med både idrett, musikk eller hva det måtte være.


Et lyspunkt i den travle hverdagen er denne nydelige Country Tilda`n som jeg fikk i posten i dag fra Veslehuset. Marit og Elin - jeg lover at den skal et godt hjem! Hun sitter på peiskanten og har full oversikt på hva som skjer i heimen og ser ut til å trives utmerket ;o)







Pliktene kaller...., datteren skal på trening . Kvelden avsluttes her i kyllinghuset. Dette bildet ble tatt for dager siden, når kyllingene enda var nydelige...- faktisk helt skjønne. Dessverre varer ikke det lenge.., med de smaker til gjengjeld fortreffelig;o)

9 kommentarer:

liven sa...

Åh....helledussen!! de er så skjønn disse kyllingene da!!
Vi har hatt mange år med kjøring hit og dit.....kjempetravle ettermiddager!!
Nå er det bare yngstemann som må følges opp. Han trener tre ganger i uken og nå er jo kampene startet igjen også. Nå må han sykle stort sett til trening.....fin oppvarming!! Men kampene må man jo se!!
Det kommer roligere tider for dere også.......det kan jeg si som har 4 stk som har vært med på diverse ting og tang!!
Ha en fin kveld og ikke slit deg ut:O)

Lyst på livet! sa...

Borsett fra det med kyllingene, syns jeg hverdagen din høres kjent ut :-)

Men som du sier, vi skal være glad ungene er friske og aktive! Det motsatte hadde vært MYE verre.

Og du...de kyllingene er KJEMPESØTE!!

Ha en fortreffelig kveld :-)

Grip dagen sa...

Neimen, er der her du holder til!

Tenker at Tilda er fornøyd nå...
Sitter foran peisen og skue utover det nyyyydleige kjøkkenet!
Det var et staselig rom, gitt!

Høres ut som du har travle dager. Slik er det her i heimen også nå om dagen.
Mange møter og plikter. Husbonden reiser bort i morra, og blir borte til lørdag kveld. Da skal klær strykes og ordnes. Barn skal i selskap og må kjøres og hentes. Jeg skal arrangere dugnad, og må få tak i folk og utstyr...
Huff, jeg orker ikke tenke mer på det...
Ha det fint, da!
Mange hilsner Marit

tinemor sa...

Bra du har nok å sette fingrene i om dagen da! ;-)
Kjempefin Tilda. Jeg mottok min for noen dager siden og. De er så flinke på Veslehuset.
Søte kyllinger å.
Ha fortsatt en hektisk hverdag! :-)

LISBETH---<-@ sa...

Heisan min bloggevenn! Selvfølgelig røper jeg hvor treskoene er kjøpt! House of Hedda, ligger link på siden min. Var for sen til Mollys, størrelsen min utsolgt så måtte over grensen til Sverige:o)
Nydelig Tilda, gleder meg for jeg venter på en Tilda-engel fra de flinke damene på Veslehuset. Kyllingene er jo bare smeeeelt!
Klem

christinasinteriør sa...

Herremin for noen nurk... Travle dager for de fleste. Masse som skjer hele tiden. Men sånn går nå dagene. Mne heldigvis er det nydelig vær ute og det gjør alt lettere!!
Ha en fin uke videre!

Tone sa...

Hei
Er innom bloggen din via via via...
Jeg er også fra indre indre...østfold, - men bor i nabofylket nå. Helt inntil grensa.
Så flott kjøkken du har!!! - jeg sitter og titter på alle bloggene og må si at det er utrolig mange kreative damer der ute!!! - blir veldig inspirert - og det er kanskje meningen med blogg?!
Jeg har hagedilla for tida, og bruker hvert ledige minutt i hagen. Irriterer meg over at kameraet ikke funker helt, for jeg skulle gjerne lagt inn før og etter- bilder etter som det vokser og gror.
Har mest dilla på roser og har en del av det nå.
Ellers er ditt liv med alt for få timer i døgnet og frivillig arbeid der barna er - et rimelig kjent begrep for oss alle tror jeg. Det hender man blir litt oppgitt, men godt å ha aktive unger.
I skrivende stund har jeg stua full av sju gutter seksten år, som ser fotballkamp (som de hyler og skriker!!)- og spiser pizza. De er her ofte - og jeg håper de setter pris på det.
Er forøvrig godt over middels interessert i matlaging, så det er kanskje derfor de tropper opp her etter treninger noen ganger....?

Fin hjemmeside du har - jeg linker deg om det er greit.

Ha en flott vårdag!!
Tone

Hilde sa...

Du har det ganske travelt, du..
Ojjj, så søøøøte kyllinger, men sååååå maaange da ;-) Skjønner du har nok å gjøre,ja..
Ønsker deg en flott dag!!
Ps.Jeg bor i Østfold jeg også!!

Hulda sa...

Søte små kyllinger. :) Og tildaen var fin den også. :)