søndag 18. mai 2008

Mandag igjen


17. mai er vel overstått - en ganske så isende kald dag her på Østlandet , men dagen gikk så fint med et forholdsvis tett program. Alt var timet og tilrettelagt, og dermed gikk alt veldig greit. Skal ikke legge skjul på at når klokken nærmet seg åtte var det ufattelig deilig å synke ned i sofaen med et deilig pledd over en sliten kropp. Bursdagsbarnet - den unge damen som ble 12 år, var også strålende fornøyd med dagen og da er jo alt som det skal.



For dere som leste forrige innlegg - Pondus fikk 4 kattunger. Trodde det skulle komme flere, men hun nøyet seg med disse. Hun var kjempeflink og veldig sliten (det var forresten jeg også..., ). Ikke der spor rart etter en firlingfødsel :O)
Det spørs om hun ikke må får beholde en kattunge..
;O)



Nå er det virkelig lenge siden jeg har hatt både anledning og inspirasjon til å sette meg ved symaskinen. Før jul var den i flittig bruk omtrent hver dag, men etter en periode med mye sying var det godt å ta en pause. Nå derimot har lysten til å være kreativ kommet litt tilbake. Tankene og planene er mange, så får jeg se hva det ender med til slutt. Her om dagen sydde jeg forskjellige "poser" som kan være koselige til både det ene og det andre.


Jeg har brukt forskjellige tekstiler - både Tilda-stoffer og andre hyggelige stoffer og selvfølgelig lin. Koselige "knapper" fra Tilda er også brukt.





Ønsker dere alle en riktig så fin mandag. Måtte den bli solrik og varm...
Hos hos er det ganske så kaldt., men det regner hvertfall ikke og da er alt bare flott..:O)

17 kommentarer:

christinasinteriør sa...

Hei! Så fint pyntet det var hos dere!!
Her pøser det troll kjerringer i dag! Usja...
Nydelige poser du har sydd! Kjekke å putte "rot" oppi!!
Ha ei kjempefin uke!

Lyst på livet! sa...

Så sommerlige og fine poser du har laget!! Jeg har noen sånne som jeg bruker til krydder og oljeflasker .-), men de er langt fra så friske og fine som disse!

Ha en flott ettermiddag du også.
Min skal tilbringes på fotballkamp på Korsegården :-) Brrrrrrrr...fram med stilongs .-)

janne - kathrine sa...

Så søte poser du har sydd :-)
Alle var jo like sjarmerende og søte.
Når det blir skolefri skal jeg sette meg ned og se om jeg ikke får dreisen på slike poser jeg også ;-)

Ha en fin kveld!

micano sa...

Hei!
Så fine poser du har sydd!!
Jeg håper også å få tid til å lage noen sånne.. :-)

anneskreative sa...

Hei Heidi!
Takk for hilsen på siden min,,,koselig.
Ser at du også driver og syr litt...og posene dine var fine.
Har kikket litt på butikken din også,,,dit kommer jeg om jeg er i traktene.
Ha en fin kveld.
Anne

tinemor sa...

Så utrolig flotte "poser" du har sydd!
De likte jeg!
Her er det regn og hustri om dagen. Håper sommer og sol kommer snart!

christinasinteriør sa...

Så gøy da! Jeg elsker å få varer! Artigste med hele butikk driveriet!!
Ha en nydelig uke videre!
Ps: få se bilder da!!!

chatrine sa...

Heihei!
Vel overstått feiring!
Så koselig poser du har sydd! Nydelige stoffer!
Hos meg blir det lite håndarbeider om dagen, bittelitt strikking blir det bare.

Ja, du kan skjønne pusen MÅ få beholde et av sine barn!:) Å de er jo så søte disse kattungene!

Ha en finfin kveld!
Klem fra chatrine:)

Kerstin sa...

Så fint pyntet til 17 mai. Nå er solen og litt varme kommet tilbake hit til vestlandet. Håper du også får et gløtt av sol:=)

Ha en strålende fin dag.

Tone sa...

Så fine poser!! Sånt vil jeg og bruke tida mi på!!...
Men jeg tror man bare må GJØRE det faktisk...men jeg burde ha jogga, rydda, malt...burde burde.

Jeg fikk symaskin på konfirmasjonen min i 1982, den har gått mange mil! Fikk ny lekker en av min mann i 40-årsgave sist sommer, og han har jo også laget et flott syrom til meg nede, - men gi meg TID DA!! - så jeg kan sitte der!!!
Lykke til med sår hals, - jeg har hatt min siden påske...og nå er jeg passe drit lei, for å bruke et dekkende uttrykk. Jeg høres ut som en sånn .....ja, - hva var det venninda mi sa??! bordellmamma??!
Hehe...
Ha en fin dag! - når jeg kommer hjem skal jeg bruke dagen i hagen!
Tone i Ås

Albertines verden sa...

Hei. Hørte du hadde vært innom i går, klar for en dose latte. Jeg holder på ett ett strykeprosjekt om dagen. Berget med duker, skjorter og annet var nå nesten like høyt som jeg, så nå har jeg satt strykebrettet foran TV`n, og tar litt hver dag til jeg ser bunnen. Jeg vet nesten ikke om noe som er mer kjedelig, men noen ganger må man bare trå til. Fine poser du har fått sydd, godt å få ristet støvet av symaskinen kan jeg tenke meg. Jeg har sydd opp en del hjerter denne uka, hatt noen bestillinger med bilde av barn på også. som jeg har fått unna. God helg til deg, full av aktiviteter kan jeg tenke meg. ;0)

Albertines verden sa...

Hei. Hørte du hadde vært innom i går, klar for en dose latte. Jeg holder på ett ett strykeprosjekt om dagen. Berget med duker, skjorter og annet var nå nesten like høyt som jeg, så nå har jeg satt strykebrettet foran TV`n, og tar litt hver dag til jeg ser bunnen. Jeg vet nesten ikke om noe som er mer kjedelig, men noen ganger må man bare trå til. Fine poser du har fått sydd, godt å få ristet støvet av symaskinen kan jeg tenke meg. Jeg har sydd opp en del hjerter denne uka, hatt noen bestillinger med bilde av barn på også. som jeg har fått unna. God helg til deg, full av aktiviteter kan jeg tenke meg. ;0)

Albertines verden sa...

Skjønner ikke hvorfor kommentaren kom to ganger, men jeg hater disse kodene. Sliter med å få de riktig, kan være derfor den kom to ganger.

Nunne sa...

Du, så nydelige poser du har sydd. Om jeg så holdt på i ukevis ville jeg aldri få til noe sånt som det...
Jaja, alle skal ikke kunne ALT..?
Hadde jeg bodd nærmere ville jeg spurt om å få kose med de kattungene. Jeg kan ikke ha katt, har allrgiker i familien og da kan han ikke komme heim til mamma...
Men de ER nusselige, det er sikkert!
Ønsker deg God helg!

Lyst på livet! sa...

Hei på deg!
Ja, jeg har vært en tur på Havnås .-). Elsker jo sånne små steder jeg vettu...
har tenkt jeg skal ta en tur til butikken din også. Når er den åpen?
For tiden venter jeg på nytt bank-kort, så jeg kommer når jeg har fått det :-). 17 mai ble kortet liggende i bunasdsveska sammen med mobilen og DET tålte det ikke gitt!

Regner med du kjenner Ola og Siri? ;-)

Ann-Cathrin sa...

Hei:) Takk for besøk hos meg! Og så gøy at du også har en Oda:) Legger link til deg hos meg hvis det er greit? Kommer nemlig gjerne tilbake:) Så fine de posene du har sydd er! Har du sydd de med eget bunnstykke? Driver å skal sy noen som skal gis bort her:)

Karna sa...

Så fint du hadde dekket bordet til 17. mai/bursdags selskap.

Flotte poser du har sydd deg også, jeg har også parkert maskinen for en stund, må bare være ute når vi har så fint vær!