torsdag 29. mai 2008

Våningshuset

Her bor jeg! Til å være på det flate østlandet, ligger gården vår forholdsvis høyt og fritt. Fra gammel hedensk tid var gården bland annet på grunn av sin dominerende beliggenhet et naturlig bygdesentrum. Hit kom bønder fra distriktet sammen til store offerfester og blotgilder.
Enda godt vi ikke har den slags i dag... :O)

Bildet ble tatt på søndag og da flagget vi selvfølgelig for våre 2 tante og onkelbarn som ble konfirmert.



De siste ukene har vi, eller dvs. snekker`n, sydd om den siste veggen på huset. Nå har vi endelig kommet rundt. Slike prosjekter er fryktelig kostbare, så derfor har vi tatt en vegg i året. Deilig å være ferdig med dette. Nå gjenstår bare malingen....


Syrinen blomstrer og dufter så fantastisk for tiden. Herlig !!

9 kommentarer:

tinemor sa...

For et utrolig kozt hus du har!!!

christinasinteriør sa...

Hei!
Så nydelig hus dere har! Vakkert og så stort.
Håper dere har masse fint vær..
Ha en god " snart" natt!!

Lyst på livet! sa...

Fy søren for et hus!
Det ser kjempefint ut....

Vi drømmer om gård vi da. Alltid på kjeie søndager kjører vi oss gjerne en tur rundt omkring på bygdene for å se på gårder....og drømme oss bort :-)
Min kjære har mer eller mindre vokst opp på Haga gård. Jeg har ikke peiling, men har i allefall mange romantiske drømmer om gårdslivet .-)

Takk for sist forresten. Vittig at vi skulle støte på hverandre sånn :-)

Lyst på livet! sa...

God morgen :-)

Ganske riktig....vårt hus ligger lenger opp en gartneriet. Egentlig helt på toppen av den veien som går langs Vandugbakken. Rett på andre siden for "Mottaket".

Deilig å få plantet litt. Syns Axel har veldig bra blomster til sommeren og jeg har handlet alt mitt der jeg også ;-)

DEt er jo bare å nyte nå, som vi har så fantastisk vær!

Ha en deilig dag.

Klem Torunn

liven sa...

så nydelig hus du har!!
Så staselig:)
Restaurering koster penger så det er sikkert godt å være ferdig med dette prosjektet nå da!!
Nydelige syriner........det ønsker jeg meg i hagen min!!
Må vel finne et sted jeg kan ha det!

Ha en fin helg:O)

MeyBiMe sa...

WOW for et stort og flott hus du har!!!!
Ja slike ting koster...vi skal til å bygge og stelle oss til med terrasse og plen..og...og...Koster en del det også...
Ha en super fin helg, og takk for hyggelig kommentar i bloggen min :-)

Ann-Cathrin sa...

Så flott hus du har da!! Ha en fortsatt fin søndag:)

Albertines verden sa...

Hallo du! Det er rene badstua i butikken nå. Har en utfordring til deg på bloggen, forresten. Ha wen fortsatt fin uke!

Tone sa...

Hei Heidi!
Så koselig dere har det! Jeg har også drømt om gård hele livet men innser at det hadde blitt fryktelig mye graving på min mann med den rosedilla jeg har - for en plass å boltre seg på!!
Jeg er så treig på blogg for tida, men jeg skylder på det flotte været! Jeg bor bokstavelig talt bare ute i hagen, og nyter det i fulle drag. Men er inne og titter og sånt noen ganger for det, glemmer dere ikke :-)
Tone i Ås