tirsdag 3. juni 2008

Utfordring

Det er sommer, det er sol og det er onsdag. Det er ikke innetid om dagene nå og dermed blir det lite blogging. Var innom en snartur før dagens gjøremål starter for alvor og så da at jeg har blitt utfordret av Albertine. Jeg får ta meg tid til å svare på den.


Ellers er jeg travelt opptatt om dagen med å forberede jentedag på lørdag. Jeg skal være forlover for min venninne som skal gifte seg på sankthansaften og i den forbindelse må vi jentene kose oss litt i forkant. Etter brudens ønske skal vi være med på litt av forberedelsene til brullupet som garantert blir årets begivenhet her i bygda. Vi skal bla. bake flatbrød og lefse til den store dagen og da må vi så klart ha forkle alle sammen. De siste dagene har jeg sydd og sydd og her kan dere se resultatet.




Har fått låne en super symaskin som broderer og ordner selv... Kjempegøy!! En slik en står høyt på ønskelisten...., den nye versjonen koster "bare" ca 70-80.000,- kroner. Det er lov å drømme...:o)



Nederst på forkle har jeg stemplet dette bildet. Dette bunadskledde paret går igjen som en rød tråd i bryllupet. Nevnte kanskje ikke at dette blir et bryllup hvor brud, brudgom og gjestene - ca 80-90 stk, skal bruke bunad. Vi skal på brudeferd i robåter på vårt lokale tjern, det blir masse musikk, rømmegrøt på vårt flotte museum og vielsen i kirken på ettermiddagen før festen senere på kvelden. Gleder meg masse, for dette blir skikkelig artig :o)


Alle får som dere forstår hvert sitt forkle med navn og en brodert kokkehatt og sleiv.
Alle forklærne er nå nesten ferdig så da er det på tide å begynne å vaske staburet etter vinterdvalen, hvor vi skal tilbringe noe av dagen og for ikke å snakke om uteområdet. Når det kommer "fremmedfolk" til gårds må det jo se ordentlig ut over alt. Godt mine svigerforeldre er så greie og oppegående og hjelper såpass mye til :o) Ellers hadde jeg nok ikke kommet i havn.



Så tilbake til utfordringen.


Hver spiller svarer på spørsmålene om seg selv. I slutten av innlegget gir du den vidre til 6 andre personer og fører opp navnet deres.Så legger du igjen en beskjed hos dem om at de er tagget og ber dem lese din blogg.La personen som tagget deg vite det når du har lagt inn svar.


1. Hva gjorde du for 10år siden?
- Begynte en 4 år lang ventepeiode i dialyse for å transplantert et nytt nyre

2 Hva er fem ting på gjøre lista di i dag?
- husarbeid for det trengs..
- vaske klær som jeg allerede har begynt med
- lag middag
- forberede jentelag som jeg skal arrangere på lørdag
- være med ungene på o-løp i

3 .Snacks jeg liker-
- Maarud peanøtter
- Klikk Mix


4. Ting jeg gjerne vil gjøre dersom jeg var milliardær
- sikret mine 2 barns framtid med en solid bankkonto
- brukt penger på familien og sponsa en skikkelig ferietur på hele hurven badet i luksus..

- sørget for at idrettshallen i bygda vår ble minst dobbel så stor

5. Steder jeg har bodd-
- Oslo, Bø i Telemark, Trøgstad

6. Disse folka vil jeg vite mer om
- Torunn, - Lyst på livet
- Tone
- Tinemor
- Meybime
- Anemome
- Liven

9 kommentarer:

Tone sa...

Hei du!

Så flink du har vært med symaskina!! Fy søren så heldig de er som har en venn som deg.
Vi var på Putten seter i Gudbrandsdalen for flere år siden da jeg var forlover for venninda mi. Tror det var tre stykker som ikke hadde bunad. Det var utrolig vakkert hele greia. Tre dager til ende! inkludert barnedåp.

Jeg har akkurat lagt ut svar på denne utfordringen.
Spennende å se at du venta på ny nyre. Min far er i det sporet nå, og er baer 63 år, men jeg vet ikke om de syns han er for "gammal" - dette tar jammen tid!!
Jeg har også cystenyre og må vel inn i samma rekka om noen år.

Jeg er treg på bloggen for tida - det er alt for fint vær ute da gitt!!
Nyt dagen, og ikke minst - helgen. Det høres kjempemorsomt ut.
Tone

tinemor sa...

Hei
Skjønner du har mye å gjøre om dagen! Samme her til meg. Min lille-lillebror gifter seg på lørdag!! Så full fart her å.
Jeg lager også forkle, men ikke så fine som dine. Mamma og jeg skal ha en sketsjh med dem på, -store mamma og lilla mamma. Jeg var 12 da han ble født og tok nok på meg en rolle som mamma, så dette skal vi lage litt gøy ut av. ;-)
Jeg tar utfordringen med spørsmålene. Litt spes å se at du har fått nyre, i så ung alder. Vi lærer hverandre litt mere å kjenne med disse spørsmålene. Gøy.
Fortsatt god jobb med bryllup, og lykke til!

liven sa...

Heisann!! Ja utfordringen er tatt nå....etter å ha fått den av flere!!
Så morsomme forklær du syr og så gøy å være med på forberedelser!!

Ser at du har opplevd noe tøft det siste tiåret......Håper det fungerer for deg nå!!

Ønsker deg en fortsatt fin uke:O)

Gamlå sa...

Hei hei og takk for hilsen i bloggen min :).

Imponert, ja , det er det jeg er! Skal si du er kreativ og flink å sy. Kan tenke meg at dere skal kose dere på festen!!!!

Flott blogg har du også.
God helg til deg.
hilsen Gamlå

Lyst på livet! sa...

Hei på deg!

takker for utfordringen .-). Jeg har fått den av flere og svarte på den for et par innlegg siden .-). Ettersom jeg står for det jeg sier, så blir svarene de samme i dag <.-)

Skjønner det er travle dager hos deg også ja. Det er jo nesten så man kan få pusteprøblemer innimellom.
Vi skal på hytta til helgen. Det blir deilig med litt sjøluft! Ikke mye av det her hos oss...

Ha en deilig sommerkveld og god fornøyelse til lørdag!!

Klem Torunn

MeyBiMe sa...

Hallais :-)
Takker så mye for utfordringen i bloggen min!!!
Artig at du valgte meg :-)
Jeg har nå gått igjennom alle spørsmålene og svart så godt jeg kan ;-)
Så ta en titt og du får vite litt mere om lille meg :-)
Utrolig flotte forklær du har laget!!!
Du er virkelig en kreativ og flink dame!!!!
Ha en fin dag :-)

mali-mo sa...

FOR en forlover du er! Hun er jammen heldig som har deg som forlover denne venninnen din! Kjempefine forkler, ble skikkelig imponert over kreativiteten din og at det er så gjennomtenkt. Også så mye tid du må bruke på dette!

♥ H@rmoni ♥ sa...

For noen flotte forklær! Litt av en jobb du har! Godt du har symaskin som hjelper godt til!
:O) Blir sikert et flott bryllup!

Hulda sa...

Høres ut som dette blir litt av et drømmebryllup! Det var jo slik de gjorde det i gammel tid. Sikkert en opplevelse å være med på. Flotte forkleer du har sydd, den symaskinen er nok kjempebra!