torsdag 9. oktober 2008

Høst = innekos



Det er i grunnen ganske deilig med høst. Vi koser oss inne, tenner stearinlys, baker boller og drikke masse deilig te - når vi har tid da vel og merke...

De siste dagene har jeg sydd litt på den nye "vidunder"-symaskinen min. Det er myyye å sette seg inn i . Det er jo nærmest en liten datamaskin, bare i en ny og uvant utgave...
Jeg oppdager stadig nye finesser med maskinen og har mange prosjekter i hodet -kanskje for mange for problemet er bare at jeg ikke får de ut for tiden.
Det er full "blokkering" og det er sååå frustrerende. Til og med bloggingen blir forsømt...
Åhhhhh... venter på at inspirasjon og overskudd igjen skal finne bolig hos meg.. ;)
(men det spørs om jeg ikke må ta noen grep selv...)

En riktig god helg til alle.
Takk for veldig hyggelige kommentarer som jeg setter stor pris på.
Lover å komme innom dere etterhvert :)

19 kommentarer:

Kerstin sa...

Så mange flotte stemningsfulle bilder du viser. Høsten er vakker og en får mange fine bilder. Med alle nydelige fargene det har du klart. Spennende med en ny sy maksin.=)

Klem =)

Hulda sa...

Ja, høsten er koselig innetid. :) Herlig med tente lys i huset. Fine bilder fra deg. :)

Hespe sa...

Ja, høsten er en fin tid - elsker alle fargene i naturen. Bare synd den ofte blir så kortvarig da... Bildene du har tatt er iallfall nydelige:o)

Ha en flott kveld videre!

Klemmer fra Hildegunn

Hespe sa...

Hi, hi - blandet litt med navnene der... ;o)

Klem

Tone sa...

Hei du!!
Jeg har ikke fått noe i posten enda, men det kommer sikkert!
(det er to med mitt navn i ås, hadde du rett adresse....?)

Ja han bjørnen er litt av en rugg, nå heldigvis rimelig dau - men det er fler ute og går...det er ulv også. Og jerv. Og Norges største villreinstamme.
Men selge hytta kan og vil vi nok ikke gitt...dette er jo en stor setergrend med familierøtter og tradisjoner flere hundre år tilbake.
Om du lurer på hvor du skal få energien din fra, og du FINNER den, vennligst ring meg og fortell hvor du fant den. Kanskje det ligger flere energier til salgs i den hylla du handla fra, som kan passe meg.
Kveldsmøter og kveldsmøter og kveldsmøter, og ikke minst - den årlige tv-aksjonen - fri og bevare! Hvorfor klarer jeg ikke å kvitte meg med det ansvaret???!!
Typisk meg!
God helg - hilsen dame som har blogoholic-nerver, - gi meg en ny pc hjemme!!!

I huset ved bekken sa...

KOSELIG blogg du har, jeg ser stadig innom

CosiFanTutta sa...

Hei, takk for besøk poå bloggen min! NYDELIGE høstbilder. Jeg misunner deg ikke det nye vidunderet, virkelig!! :o) Mission Impossible!
Lykke til med symaskinen og inspirasjonstørken :o)

Lena sa...

Nydelige bilder du har lagt ut!
Ønsker deg en fortreffelig søndag!

Tone sa...

Hei Heidi!
Nå i morges ble pappa innkalt til Riksen, ny nyre!! Trodde det skulle ta flere år! Så nå bruker vi søndagen til å være overspente hele gjengen her...
Vet for lite, hvor lang tid tar det, - når føler han seg bedre, kan han ha besøk...blablabla...men det ordner seg - det viktigtste er at det SKJER!
Tenker på at noen nå har mistet sin kjære, og at pappan min får en ny sjanse. Rar tanke. Takknemlig tanke. God søndag fra
Tone

Tone sa...

Heidi!
Var hjemom en tur og nå har det kommet i posten!
Kjempefint! Digg symaskin du har!
jeg skal kjøpe forklær den uka her - eller etter tv-aksjonen...jeg har liksom en sånn livsskala før og etter
19.oktober, - hva kommer det av at det alltid er jeg som sitter igjen med ansvaret for tv-aksjonen og for at 16.000 personer skal få noen på døra den dagen....!!!??
Skrik skrik skrik!!!!

(les: når nettene blir laaange...) den sangen er jeg god på.

ps pappa er våken og smørblid og glad! - håper bare nyra sitter der den skal - takk for omtanken!
Tone

Tulip sa...

Flotte høstbilder du viser. Får godstemning av å se dem!

Lykke til med den nye symaskinen, gleder meg til å se hva du tryller frem med den!

pepperkverna sa...

Så hyggelig det var å komme på besøk hos deg....Hege

Trude sa...

Heisann,så nydelige bilder i dette innlegget,varme høstfarger.Jeg elsker jo høsten,kreativiteten blomstrer da hos meg. Gleder meg til å se hva du kreerer med din nye maskin...og ja det er jo rimelig avanserte greier dette,artig å ha noe å bryne seg på (",)Vi høres igjen.

MonaLisa sa...

Flotte bilder på bloggen din! Heldig du som har ny maskin a gitt :0 Høsten er veldig trivelig, det gjelder jo å lage stemning selv - og det ser det jammen ut som om du er god på! I dag har jeg lagt ut på bloggen min vedr JULEBØKER. Tidlig synes noen, men hvis man ikke kan begynne midt i oktober - når begynner man da?? Klem

Albertines verden sa...

Hallo. Ja, vinduet ble bra det. Satte i gang på lørdag innimellom alle kundene. Det virket som om det skulle bli så stille, så jeg satte igang, men mens kaoset var komplett, ramlet de selvsagt inn. Kundene ble ekspedert og jeg ble da ferdig til slutt. Velkommen du, både med og uten gubbe. I morgen skal jeg og jentene på tekurs i Oslo, vi gleder oss. Ha en fortsatt fin uke. Har ringt ang. Green Gate, de var forsinket med pakkingen, hadde fått flere ordrer enn de hadde forventet. Håper det kommer snart, er så mange som venter. Ha en fortsatt fin uke-

Tone sa...

Hei!
besøkte pappa i går, - og det ser strålende ut!
kreatinin gått ned fra 870 til 220 på under et døgn, og det må jo sies å være bra!
håper bare kroppen tar vare på den nye nyra.
ha en fin dag her fra tv-aksjons-kaoset.

Min verden sa...

Hei du. Her kommer noen varme "vibber" for å gi inspirasjon og "sparke deg igang" med symaskinen ;) Neida! Det er sånn innimellom. Trenger noen pauser også - ikke sant? Klem Hanne

MOLLY sa...

Jepp, vi koser oss inne, men gurimalla for et herlig vær det er her hos oss:)) Sånt er ikke vi vant til;)

Tiril sa...

Høsten er en fin årstid, men her på vestlandet er der for mye regn, det kan jeg klare meg uten.
Men bortsett fra det, er det en koselig årstid, med tente lys, innekos vennebesøk.
Akkurat nå høljer det ned her....