mandag 17. november 2008

Snart jul....?

... eller har vi rett og slett hoppet over julen i år og allerede begynt på våren..?? Riktignok har jeg vært i "vakuum" en tid nå, men helt borte har jeg vel ikke vært ... Ser jeg ut av vinduet eller tar en tur ut i hagen eller i skogen , blir jeg virkelig i tvil. Her på det indre østlandet har vi plussgrader i fleng, vi har flotte grønne - og da mener jeg skikkelig grønne - gressplener, bjørka har nesten begynt å sprette igjen, hvitveisen står i full prakt enkelte steder og stemorsblomstene blomstrer som bare det. Det er 5 uker igjen til jul dere, - og her er det vår!! Ikke lett å få noen julestemning da gitt - hvertfall ikke utendørs.




Men i Bryggerhuset er det nå blitt jul. Den siste uka har nisser kommet på plass, så vel som engler, julekuler og mye annet stæsj. I helgen var det juleåpning med servering av gløgg-te og pepperkaker.




Advent nærmer seg med stormstritt og årets lillafarger passer slett ikke så verst sammen med sølv og hvitt.



Til slutt i dag, - for dere som lurer på den påsæla snekker`n fra forrige innlegg (og det er en stund siden, jeg vet...). Han har ikke kommet enda... Tålmodighet er en dyd har jeg hørt..., men her går det på stumpene når det gjelder tålmodighet. En så superdyktig snekker som vår, vokser ikke akkurat på trær her i bygda, så jeg er nok pent nødt til å vente... Drømmen om et koselig ekstra rom til førjulstiden ser ut til å bare bli med drømmen, enn så lenge.. snufs.

Ha en riktig flott uke alle.!!

13 kommentarer:

MOLLY sa...

Du, her var det mye som har skjedd siden sist:))
Kjøkkenet ser bare såååå fint ut, og jeg skimter et knallfint tak?!?!?!?!? :))
Kjempeflott med ny dør, her kan du se gjennom ytterdøra, og vi som ikke er vant til kuldegrader, sliter littegranne;)
Her er det ingen sommer....kommer til deg jeg;)

Gamlå sa...

Ja, er dei ikke rart med plantene som fremdeles vokser. Jeg forstår ingenting jeg.

Uff, gode håndverkere må en vente lenge på, men du skal se det ordner seg til slutt, og tenk bare hvor bra det blir når han har vært der!!

Ha forsatt en fin kveld
klem fra Gamlå

MonaLisa sa...

WOW, du har nå uendelig tolmodighet i forhold til meg. Gråter nesten i sympati jeg :) Du... den julefølelsen, den får vi holde inne tror jeg. Skape litt stemning, og ikke se ut:) Det går fint. Jeg har pynta ett utall trær på jobb i dag, og det ble hyggelig altså! Klem

Tiril sa...

Utrolig med de stemorsblomstene!!
Her er der og grønne plener, noe som ikke er så usedvanlig i Rogaland, men stemor det har jeg ikke sett mye til.En rose hist å pist i hagen er der jo, men det du viser er jo vårtegn,
Kan godt tenke meg litt barfrost nå frem til jul, er litt kjekkere å pynte ute på trammen, ikke så mye å pynte etter når regnet spruter ned,
KLEM FRA TIRIL.

Guttemamma sa...

Så herlige bilder!!

liven sa...

Ja da får du tenke at den som venter på noe godt...venter ikke forgjeves!!
så mye fint du har fått i butikken din!!
Tenker du koser deg:O)

Ha en fin dag og en fortsatt fin uke:O)

Daisys home sa...

Takker for koselig besøk på siden min! så koselig å oppdage nye blogger.Har noe til deg,som du kan hente inne på bloggen min.Ha en fin kveld videre.Ikke akurat julestemning utafor døra hos deg nei,hi-hi...

Tone sa...

Så mye flott!!

Da braker det løs om en time - med flotte forklær med logo på!
Takk til deg for det - kan du sjekke at alt er på konto?
Regningene er attestert fra min side, men om økonomiavd. har effektuert det, det er jo ikke sikkert.

Ha en fin dag!
Skulle ønske jeg kunne bruke et par timer i butikken din is teden for jobb....ikke for det, - baking med damer på et eldrehjem kan jo bli morsomt!!
Bare vent til den dagen vi skal ut på shopping med rullatorer og rullestoler! Himmel....!!
Tone

Kerstin sa...

Hei=)

Blomstrer nå, ja de kan lett ta feil av årstiden stakkar. Så utrolig koselig i bryggerhuset da. Der var julen kommet for fullt ser jegO=)

Kjøkkenet ditt er så koseligO=)
Klem Kerstin

Karna sa...

Er ikke lenge til vi kan hente inn kassene med adventstjerner og utebelysning iallefall....får starte litt på neste lørdag tenker jeg....

Tone sa...

Sofa rødvin peis lys slapp dame pledd....
Ja, sånn fredag du vet......
god helg! tone

MOLLY sa...

Den skålen er fra Nordal:) Men jeg har den ikke nå dessverre...

Tone sa...

Hællæ...
Ja dagene flyr og jeg føler nesten at jeg gjør det jeg og noen ganger....det går jo UNNA kan man si!
I dag har jeg vært i heimen, malt en vegg på stua et par ganger - jeg har endelig fått en tapet som er slik jeg ønsker, og den måtte males. Ikke bare males vet du, men etter strøk to, så viser det seg at det blir litt for mye maling over det uthevede mønsteret - og vips så setter fruen i gang med knøttepitteliten pensel og litt svak gullmaling, og liksom skal børste over hele tapeten med en fire mm pensel....og finne opp mønsteret igjen! - jeg sendte en sms til torunn og lurte på hva hun hadde gjort, og der kom det kontant NEI, ikke i det hele tatt...veldig fint, jeg tenkte at jeg ville få litt støtte, men neida..hehehe....Jeg er bare helt blåst.
Ellers har jeg jo lekt husmor i helga, og julebaksten øker i omfang, håper jeg ....håper vel mest på at familien ikke skjønner hvor boksene er. Har litt dårlig erfaring på det punktet der.
Nei, nå har vi fyra nok her i dag tror jeg...puh...
Har hatt sorggruppe i kveld, - jeg blir alltid litt punktert da, jeg kommer meg om en times tid :-)
Ha en fin kveld, og ikke minst - uke!
tone - lettere i tåka.