søndag 2. november 2008

Yes...

Endelig er den nye døra i Bryggerhuset på plass. Når har jeg ventet tålmodig (eh.....??..) på snekker`n i hele høst og jammen kom han ikke en dag i uken som har vært. Det har til tider vært ganske så trekkfullt og kaldt i Bryggerhuset og det har ikke vært det spor rart når døra har vært rimelig "gjennomsiktig". Litt sjarm må jeg jo innrømme at den gamle døra har, men den måtte bare vike plassen for en mer moderne og for ikke å snakke om varmere utgave. Jeg ble egentlig kjempefornøyd med resultatet. Til våren venter litt renovering på grunnmuren og forhåpentligvis ny platting eller trapp.




Tålmodigheten blir virkelig satt på prøve når en venter på håndverkere.... Snekker`n vår er superflink og dermed er han bare såååå "påsæla" som han sier. Jeg må altså smøre meg med enda mer tålmodighet (...problemet er at jeg tror ikke jeg har mer igjen ..... stønn....), for det er masse mer som må gjøres i Bryggerhuset og helst før jeg drar fram julen.... Det skal byttes gulv i et rom og isoleres, vann skal legges inn og ja, en god del annet.... Han skal ta litt innimellom sier han....grrrrrrr..., vi får se da..


Litt kjøkken fra morgentimene i dag.




I forrige uke var jeg på nettshopping hos Creme De la Creme Interiør. Jeg har lenge hatt lyst på slike trespoler og velkommenskilt som tåler vær og vind. Etter bare et par dager ble pakken levert på døra. Kjemperask levring og koselig lysgave fulgte med. Tusen takk til Creme :)


Da gjenstår det bare å ønske alle en super uke :)
Håper min uke vil bestå bla. av en "påsæla" snekker...;)

23 kommentarer:

Tiril sa...

Kjempeflott dør og et koselig kjøkken du har.
Går og å venter på Green gate, er utsolgt for det meste, så jeg håper det kommer ganske snart,

Kari - My home is my Castle sa...

Helt enig med Tiril.
Nydelig dor og lekkert kjokken :))

Klem,Kari

Lyst på livet sa...

Skal vi bytte bopæl???
:-)
Klem

liven sa...

Ikke noe gøy å vente på håndverkere nei!!!

Men for en koselig du har fått..verd å vente på den vel??

Kjempefint i kjøkkenet ditt og disse trespolene er så koselige!!

Ha en fin dag:O)

Gamlå sa...

Så fint det ble med døren, og ja fagfolk tar tid!!!
Fine bilder fra ditt nydelige kjøkken.

Ha en fin kveld

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, så mange flotte bilder du hadde på bloggen din :) Mykje inspirasjon, og ikkje minst masse som trigger shoppegenet :P hehe. Ha ein herlig kveld videre :) Godklem :)

Magny sa...

flott dør, og delikate småsaker...
klem, MAGNY

Tone sa...

Så dritlekkert Heidi!!
Flott dør!
Ja disse håndverkerne kan man bli gal av å vente på - men guri for et resultat! Gleder meg til å komme til deg igjen, håper å få det til før jul.
Ha en fin kveld, - jeg er bare innom her før midnatt.
Klem fra Tone - ps pappa er råpigg fortsatt!!

hvorfor ikke... sa...

Ohoy! det ble forandring!
For en flott dør...eller dører!
og sier meg enig med de andre: lekkert kjøkken!
smil Torunn

pepperkverna sa...

Så kjempekoselig bryggerhus. Hege

Albertines verden sa...

Døra ble knallfin, Heidi! Nå må du ta deg en tur, ja. Her er det forandringer på gang. Ha en fortsatt fin uke!

BROCANTE sa...

Så fint det ble! Er jeg på dine kanter stikker jeg innom!

Hjemmekoz sa...

Så fint det ble med den nye døra!
Å så koselig blogg og hjem du har!
Elsker kjøkken-gardinene dine;)

Grip dagen sa...

Den gamle døra di er super sjarmerende. Men jeg kan tenke at trekken og kjølen overskygger sjarmen når vinteren kommer...
Den nye døra du har fått satt inn var jo også helt nydelig da!
Mange flotte detaljer!

Jeg lager julebutikk i et gammelt skolehus nå om dagen.
Der er det også svært trekkfullt!
Til å begynne med manglet opptil flere glassruter faktisk... Brrrr...
Nå har jeg fått nye ruter, og hatt en runde med fugepistolen rundt viduskarmene. Så nå regner det i alle fall ikke inn lenger.
Høyere enn det er ikke standarden.

Lykke til videre!
Klem Marit

Farmendamen sa...

Hei nabo og takk for hilsen. Så lekker dør, ønsker meg ny jeg også, det var bare å få bestemt seg for hvilken, er så mye fint...og dyrt..har lett for å falle for de dyreste jeg da...sikkert p.g.a mitt fattigmannskompleks:-)Så mange fine bilder, og fine ting har du, for det har jeg sett..:-)

Karna sa...

Åhhh for en fantastiks flott dør, kjempe flott...værdt å vendte på denne spør du meg!
God helg!

Ingunn LGF sa...

Wow, huset ble jo totalt forandret med den nye døra! Så flott, og takk for inspirerende bilder. Ha en fortsatt fin helg!

Min verden sa...

Døre er kjempefin, veldig flott ble det. Huset ble helt annerledes! Må nesten takke deg for smykket også. Det var kjempefint. Tone er skikkelig grei som bestilte gave til meg hos deg - ikke sant? Ha en fin uke Heidi. Vi ses i desember - for det har Torunn lovet! Hanne

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Tusen takk for så kjempefin tilbakemelding :) alltid kjekt å få kommentarer! :) Ønsker deg ei herlig veke! Godklem :)

Gamlå sa...

Hei hei

En award ligger og venter på deg i bloggen min.

klem fra Gamlå

Tone sa...

Hei hei Heidi!!
Ja hverdagen har et godt grep om oss alle for tida tror jeg -
Og Blogger har krølla det litt til for meg også, så jeg har vært litt frustrert.
Akkurat nå har jeg holdt forelesning på Universitetet her i Ås - og to timers prat burde ikke være noe problem for meg (knis...) - men nå er jeg sliten i hue! - Være faglig "pålogga" for studenter i to timer det er jeg ikke vant til. Men jeg klarte meg jeg :-)
Pappa har hatt sin første permisjon fra sykehuset, og han er så mye bedre!! - veldig bra. Skulle ikke få perm før til jul, men nå er det så gode resultater at han kunne slippes løs litt ...
Om du har for mye energi, kan du bare sende det til meg, jeg tar i mot med takk.
Ha en grom dag
Tone

cruelladeville@live.no sa...

Hei Heidi

CRUELLA sa...

Hei Heidi
Jeg er en helt fersk blogger.
Sånå prøver jeg megmed dette, å kommentere din side.
Det som gjorde størst inntrykk på meg er nok dine foto av bryggerhuset og omgivelsene, mange vakre vinterbilder.
Så håper jeg at du får mange besøkende, spesielt nå til jul er det sikkert mange som opplever det veldig stemningsfullt med et besøk hos deg.
Mvh Cruella De Ville og Norway