torsdag 4. desember 2008

Endelig litt julestemning..

...her på det indre østland. Stemorsblomstene har stått i full prakt helt til for et par dager siden da snøen kom dalende og la seg som et mykt pledd over bed, hus og jorder. Det føltes liksom litt feil å pynte til jul når blomstene ennå stor i full flor og alle plenene var grønne. Det tok imidlertid ikke lang tid før de første snøfnuggene kom, til huset ble adventspyntet :)

Den store julepyntingen må nok vente litt her til gårds. Nisser og annet julestæsj kommer ikke på plass riktig ennå og pyntingen har etter hvert blitt mindre"pompøs" enn hva den har vært. Stilen har med årene blitt forenklet en del, men er likevel preget av tradisjoner.


I år har vi ny adventsstake fra Bryggerhuset.


Tente lys er vi helt avhengig av på denne tiden. Stemningsfylt :)


Jeg ønsker dere alle en super helg og en herlig adventstid:)

9 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselige og stemningsfulle julebilder, både innendørs og utendørs. :) Det siste var jo nydelig, med frostrøyken som ligger der tykk. Fine bilder alle sammen. :) Håper du er bedre av influensa.

Kerstin sa...

Så nydelige stemningsbilder du viser. heldige er dere som får hvit jul. Savner det veldig=)

Så jeg skjønner dette med blomstringen og julen . passer ikke helt sammen nei=)

klem kerstin

Tone sa...

Hei min venn!!
Så juleidyllisk det er med gård! Det er derfor jeg burde hatt det vet du - dombjeller og grue på kjøkkenet, store juleselskap og fyr på peisen......ja for det er bare romantisk med gård, ikke sant...? Ikke sant...?! hehe...
Har bakt pepperkaker med unga i dag - dvs de har bakt, jeg har bare kjevla, minsten og nabojentene. De har spist mer melis enn de har brukt den på kakene, men ok...
Har hatt en energisk kveld med en bøtte sms`er her - stort styr med totalt fem helsider i lokalavisa på bare få dager. Og i morra kveld kan det hende du ser meg på nyhetene på tv2, følg med!! Dyreassistert terapi på sykehjem.
Og på lørdag er det mer aviser og andre prosjekter. I dag var det bakedamene med de fine forklærne som var i aksjon over to helsider. Knall prosjekt. lederne i kommunen gnir seg i henda. Regner med de gir meg et helsikes lønnsløft før jul, hahaha!!!
Nyt juledagene fremover - husk å sitte nok i sofaen med en tekopp!
Klem fra tone, bare litt oppunder taket for tida..

Frøken (male)STRØKEN sa...

kjempefine bilda! å du, eg har bare litt lyst på den der ytterdøra di!! den va sååå flott! å huset sså! heldigrisen!

Albertines verden sa...

Heidi. Lykke til i morgen, slitsomt med slike dager. Kos deg på julebord, det gjør jeg. Fikk det meste av GG i går, jeg også. Nå mangler bare noen få ting. Natta, regner med at du dukker opp på jakt etter kaffe utover.

Tone sa...

Hei'tenker så veldig på dere i dag jeg - med fugleinfluensa i nabolaget....åssen går det? langt unna?
Her er det pizza og barnetv m Blåfjell.
ha en fin fredag!
tone

Tiril sa...

For en juleidyll her hos deg.
Hos oss er det desverre regn igjen, håper alle stygge baskelusker er borte vekk.
Ha en fin dag .Tiril.

liven sa...

Her hos deg var det vinterstemning :o)
Nydelige bilder av landskapet..........
Her er det ganske så skiftende som vanlig på disse kanter!!
i dag er her regn og syv grader pluss...så er det meldt kaldt og sludd....ja ja sånn går no dagan....og vi er vant til det!!

Her pyntes det litt men pleier ikke pynte resten av huset før de siste dagene.........jeg blir så fort lei julepynt så derfor venter jeg med det!!

Ha en fin dag og uke:O)

Marias skriblerier sa...

Sååå mange fine bilder! Du har så koselig blogg!