tirsdag 30. desember 2008

Fra desember til januar

Det har blitt lite blogging fra denne kanten i det siste gitt. Til tross for ferie og lange late dager ( for noen hvertfall... ) har ikke tiden strukket helt til i desember. Det var travle dager før jul og for så vidt også nå i julen. Vi har hatt mye besøk av slekt og venner og jeg har tilbrakt noen ( les mange... ) timer bak grytene.. Det er kjempekos med besøk, men nå skal det bli deilig å virkelig slappe av noen dager.

For å ta igjen litt av det forsømte viser jeg et lite tilbakeblikk fra heimen i desember.



Hos oss har det nærmest blitt en tradisjon at husbonden og vår 12-årings-datter, som forøvrig har en ganske bestemt oppfatning om hvordan treet skal være.., drar til skogs for å finne juletre. Tror de koser seg veldig der de vandrer rundt på leting etter det perfekte juletreet og i år synes jeg treet var spesielt flott. Det er stort og kraftig og stjernen "toucher" selvfølgelig taket.

Litt fra jenteklubben uken før jul. Bildene ble knipset i hui og hast og i etterkant ser jeg at både det en og det andre er glemt...


1. juledags-pyntet bord da mine svigerforeldre var på middag.


I midten av desember viste Lisbeth fra lisbethsinlilleverden en flott duk til juletreet. Denne duken syntes jeg var så fin at jeg bare måtte lage en tilsvarende. Den er sydd i lin med blonde rundt og hvitt broderi.


Den gamle juletreduken min har jeg i grunnen aldri likt noe særlig, men den har nå vært i bruk hver jul likevel. Nå var det jammen på tiden med en ny. Jeg ble kjempefornøyd med resultatet. Duken ble sydd i sene nattetimer bitte lille julaften. Jeg takker og bukker Lisbeth for den gode ideen:) og håper det er greit at den ble kopiert...

Julen er den tiden på året da storstua blir flittig brukt og her står også juletreet.





Peisen på kjøkkenet vårt er jeg veldig glad i. Haslenissene har fast plass her i julen. De er laget i nabokommunen og er et must til jul.



Kjære alle bloggvenner - da gjenstår det å ønske dere alle et riktig godt og innholdsrikt nytt år.

16 kommentarer:

Kerstin sa...

Så koselig julhus du har.O=)

Riktig godt nytt år til =)
Klem

Lyst på livet sa...

Hei Heidi!
Syden i januar høres bare vidunderlig ut! med den kulda som har satt inn her blir det sikkert ultragodt :-)
Roma var bare vakkert! Kan anbefales på det varmeste :-)

Fin kveld til dere også og et riktig godt nyttår. Gleder meg til å følge deg videre.

Klem

Ps....den finstua di er bare helt rå!

Tone sa...

Godt nytt år ja!!
Er innom og snikblogger mellom pinnekjøttet og stappa.....min mann syns blog tar vel mye tid, sikkert ti minutter i slengen, og det får da være grenser for hva en mor tillater seg mens hun har ferie...

Kos dere på tur da! Det fortjener du - digger deg :-)

Tone

Hulda sa...

Juletreduken var kjempefin! Mye arbeid med en slik, sikkert. Fine julebilder, dere har det koselig. Likte nissene på peiskanten. :)

Ønsker deg en fin nyttårsaften, og godt nytt år!

christinasinteriør sa...

Heia!!
Tusen takk i like så Heidi!!
Du har det så koselig at jeg blir trist av tanken på å kaste julen ut;(
Blir nok ei uke til her!
Men du... Syr du en sånn duk til meg på bestilling??
Har bare rå lyst på en og trengs ikke før til neste år!
Jeg er "grønn" på sånt!! Vakker var den!!
Ha en strålende feiring og håper på like fin kontakt med deg i neste år!
Nyttårsklem!

Magny sa...

her har det vært en trivelig jul....
godt nytt år til deg~~¨'
magny

liven sa...

Høres ut som du har hatt en flott jul ja:o)
Ønsker deg et riktig godt nyttår:o)

Guttemamma sa...

Riktig godt nytt år til deg og dine og!! Så koselig med hilsen fra deg!! KLem fra Anette

Fru Fjeldhammer sa...

godt nytt år til deg og dine!!

Flott juletre duk...

klem

MeyBiMe sa...

Ville bare innom deg for å takke for hyggelig kommentar i bloggen min :-)
Og ønske deg et godt Nytt år!!!!
Her var det masse god julestemning :-)

Grip dagen sa...

Håper du får tatt en velfortjent pust i bakken.
Gleder meg til å se hva du finner på når du er uthvilt igjen...

Takk for mye inspirasjon i året som har gått. Lykke til videre i 2009!
Klem Marit

lavendel mio sa...

Her fant jeg en nydelig blogg igjen:) kjempekoselig hos deg, masse fine bilder:)Kommer garantert til å se innom her igjen:)
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år:)

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Jeg har tittet inn til deg...koselig blogg du har.
Du er også velkommen til meg, å se bilder fra min nye bok Sjarmerende Gjenbruk som kommer ut i midten av januar.
Klem...Ellen

borghild sa...

Så koselige julebilder du viser! Jeg ble også helt betatt av den juletreduken, og lurer på om jeg kanskje skal lage noe lignende til neste år;-) Håper iallfall du får noen rolige dager framover, og får slappet skikkelig av! Klem B:-)

Tina sa...

Å hvilken flott juletreduk, den mååååå jeg bare kopiere! Håper det er greit? Har du brodert selv eller. Nå kjenner jeg at jeg ble litt ivrig her.. hehe så lenge det varer! Treet ditt var også flott. Ha et riktig så fint nytt år jeg titter innom igjen! Klæm Tina

alerts sa...

Although there are differences in content, but I still want you to establish Links, I do not
fashion jewelry