fredag 10. april 2009

Fra øst til vest og tilbake


I forrige uke begynte vi vår lille vestlandstur........


Det er flere år siden vi sist var på vestlandet og det var derfor mange vi ønsket å besøke. Første stopp på veien var hos Anniche på Langenes i Søgne. En kjempehyggelig dame med en herlig butikk. Dessverre hadde vi veldig dårlig tid, så det ble et kort besøke, men vel verdt den lille omveien. Jeg kommer gjerne igjen Anniche :)

Vi nærmer oss Jæren og Sandnes som var første mål for turen. Her besøkte vi slekt og venner. En kjapp tur innom butikken til Tiril i Langgata ble det også. Enda en flott dame med fin butikk :)


Så har har turen kommet til Haugesund som var det egentlige målet for turen. Vi reiste fra snø og kom til skikkelig vår. Tenk at båtlivet allerede har startet der...... Sukk, det er nok en stund til det blir slik her i Østfold.

Grunnen for denne vestlandsturen var at vi ville heie på sønnen vår som løp NM i natt-orientering og sprintløp dagen etter. Dette er kjempemoro !!

Når vi først var på langtur måtte vi selvfølgelig også en tur innom Bergen.
Her besøkte vi nok et vennepar.

På vei hjem..... Vi bor virkelig i kontrastenes land når det gjelder vær og føre.....

Disse bildene er tatt gjennom bilvinduet i 90 km i timen over Hallingskarvet.
Herlig, ikke sant? - men glad det ikke er slike mengder snø i hagen ;)


Langfredag og pinnekjøtt til middag. Ummm...stor jubel, det falt i smak hos alle.

12-åringen vår vartet opp med nybakte boller og kanelsnurrer i dag. Slettes ikke verst:)

Fortsatt god påske alle sammen !!

7 kommentarer:

liven sa...

Heisann!!
Ser ut til at du har hatt en fin tur...og at været viste seg fra sin beste side!!
Heldig du som har fått besøkt disse butikkene.....det kunne jeg tenkt meg også:o)

Ha en fortsatt fin påske.o)

Anette sa...

For vet herlig måltid, elsker pinnekjøtt...og bollene ser jo bare fantastiske ut!! Hvor i østfold ligger butikken din?? Ser jo fantastisk ut, og kommer gjerne innom i løpet av våren/sommeren...
KLem og takk for koselig hilsen

Anette sa...

Ps.linker deg jeg,håper det er ok..??:-)

Anniche ♥ sa...

Hei Heidi

Tusen takk for sist :) Kos å treffe deg !! Pinnekjøtt er nam nam , og det hadde faktisk vi også langfredag ;)

Ha en fin avslutning på påsken , klem

Tone sa...

Innholdsrik ferie må jeg bare si!!!
Vi har også hatt pinnekjøtt - har alltid det på påskeaften, det er så enkelt for husmora som heller vil sitte i saueskinnet i lenestolen i hytteveggen med det røde du vet....

her vaskes klær, veldig festlig avslutning på ferien...

Hespe sa...

Så herlig vestlandstur dere har hatt. Kos å stikke innom Anniche kan jeg tenke meg... :o)

Ja, da er påsken over for i år også. Synd fridagene går så fort. Hadde noen herlige dager hjemme i Nordfjord. Selv om påskesolen sviktet, og været var heller vått, har jeg kosa meg masse.

Ha en fortsatt fin kveld og en herlig uke!

Klemmer fra meg

Livs Lyst sa...

Her inne hadde jeg aldri vært før. Alltid gøy å komme inn i nye blgger! Håper dere har hatt en fin tur!

Hilsen Ljo